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Eckhardt Fuchs / Rebekka Horlacher / Daniel Tröhler / Jürgen Oelkers (Hrsg.)

IJHE Bildungsgeschichte - International Journal for the Historiography of Education

8. Jahrgang (2018) Heft 2

Beiträge
  • Narrating the teacher-citizen: Retrospectives on teaching careers in Luxembourgian teacher obituaries
  • Religiöse Erziehung als ethnische Erziehung? Die wandelnden Grenzziehungen zwischen Christentum und japanischer Reichsidee
  • Internationale Provokationen an nationale Denkstile in der Erziehungswissenschaft: Perspektiven Allgemeiner Pädagogik
Debatte
  • The cult of facts, romanticizing the archive, and ignoring styles of reasoning: Delusive technologies of conducting historical research Der Kult der Fakten, die Romantisierung des Archives und das Ignorieren von Stilen im Vernunftgebrauch: Irreführende Methoden der historischen Forschung
Kolumne
  • Joyce Goodman Suzanne Karpelès (1890-1969): thinking with the width and thickness of time

Vorschau auf 1-2019
“Programmed Instruction together with its hardware, teaching
machine, became very popular in the 1960s United States – but so
it did in the Soviet Union (…). This shared American-Soviet interest
in Programmed Instruction stands out as a curious testament to
the unexpected world unity at the peak of the Cold War. But how
could this unity be the case? And how could the Western intellectual
child, PI, be adopted in the (Soviet) world where everything
“Western” was thoroughly tabooed?“ (Viktoria Boretska)
Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education
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2018. 114 Seiten, kartoniert
ISBN 978-3-7815-2267-1
19,90 EUR
Dieses Buch ist als eBook erhältlich:
ISBN 978-3-7815-5639-3
14,90 EUR

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